ساخت فیلم مستند «علم بندی تا علم واچینی» با موضوع محرم
کد خبر: 3752185
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

ساخت فیلم مستند «علم بندی تا علم واچینی» با موضوع محرم

گروه اجتماعی- رئیس انجمن سینمای جوان لاهیجان، از ساخت فیلم کوتاه «علم بندی تا علم واچینی» خبر داد و گفت: فیلم درباره ماه محرم در روستای سلکابن از توابع اشکورات شهرستان رودسر در استان گیلان است.

ساخت فیلم مستند «علم بندی تا علم واچینی» با موضوع محرم

ساسان عادلی، رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان لاهیجان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از ساخت فیلم کوتاه با موضوع محرم خبر داد و اظهار کرد: فیلم کوتاه «علم بندی تا علم واچینی» در قالب فیلم مستند و مدت زمان چهارده دقیقه در انجمن سینمای جوان لاهیجان ساخته شد.

وی فیلم مذکور را پنجمین ساخته سعید شیروانی، یکی از فیلمسازان انجمن سینمای جوان لاهیجان دانست و افزود: سعید شیروانی نویسنده فیلمنامه، تصویربردار، تدوینگر، تهیه کننده کارگردان فیلم «علم بندی تا علم واچینی» است.

رئیس انجمن سینمای جوان لاهیجان تصریح کرد: «توهم تلخ»، «مثل زندگی من» و «مهران و لاله» از جمله فیلم های کوتاهی است که پیش از این توسط سعید شیروانی ساخته شده است.

عادلی، با بیان اینکه فیلم مذکور آماده نمایش است، یادآور شد: موضوع این فیلم کوتاه مستند درباره مراسم علم بندی ماه محرم در روستای سلکابن از توابع اشکورات شهرستان رودسر در استان گیلان است که از هفتم محرم آغاز می شود و تا دهم محرم و روز عاشورا را در بر می گیرد.

وی انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر لاهیجان را مجری طرح دانست و اضافه کرد: زلیخا علیزاده به عنوان پژوهشگر، مهدی آقاپور به عنوان دستیار تصویربردار و عکاس و علی شعبانی به عنوان گوینده متن از دیگر عوامل ساخت فیلم هستند.

انتهای پیام

captcha